گشایش دفتر پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

گشایش دفتر پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

به گزارش روابط عمومی پارک به نقل از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، آیین افتتاح دفتر پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با حضور محمد اسماعیل کفایتی مدیر پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و گاز و پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.
پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در این آیین اظهار کرد: تفاهم‌نامه با پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت یکی از رویکردهای اصلی ارتباط هرچه بیشتر و موثرتر دانش بنیان‌ها با صنعت است.
وی افزود: استقرار دانش بنیان‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برکات بسیاری خواهد داشت و اکو سیستم نوآوری با انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری کامل‌تر خواهد شد و ابعاد بیشتری می‌یابد.
برزگر ادامه داد: بنا داریم سطح ارتباط دانش بنیان‌ها و صنعت را ارتقا دهیم و به سمت عملیاتی کردن ایده‌ها برویم، زیرا پتانسیل‌های بسیار زیادی در منطقه ویژه وجود دارد.
مدیرعامل سازمان منطه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به برگزاری رویداد فناورانه پتروفن زون در اسفند ماه ۱۴۰۱ در منطقه ویژه، بیان کرد: پس از رویداد فناورانه پتروفن زون که در آن ۳۴ تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های پتروشیمی به امضا رسید، چندین شرکت دانش بنیان با دیدن فضای منطقه درخواست زمین دادند تا با استقرار در منطقه ویژه فعالیت را بصورت جدی‌تر و با حضور در جوار شرکت‌های پتروشیمی دنبال کنند.
وی ادامه داد: در راستای حمایت از دانش بنیان‌ها سوله‌ای را توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال انجام داریم که پس از اتمام ساخت و دریافت مجوزها در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد.
برزگر افزود: افتخار ما این است که بتوانیم میزبان جوانان دانشمند و ارزشمند ایران اسلامی باشیم و در کنار صنعت افرادی را داشته باشیم که پرتوان و امیدوار به آینده حرکت می‌کنند.
وی بیان کرد: می‌خواهیم فضای دانشی در منطقه ویژه و اکوسیستم فناورانه و نوآورانه و دانش بنیان حرف اول را در منطقه بزند. ظرفیت بالای ۳۰ میلیارد دلاری منطقه ویژه و عمر نسبتا بالای صنایع فرصت بسیار ارزشمندی برای دانش بنیان‌ها است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پایان گفت: امیدواریم با افتتاح دفتر پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، اکوسیستم دانش بنیان‌ها غنی‌تر شود و با زنجیره شدن شرکت‌های نوآور و هم‌افزایی توان نیروی انسانی و توان فناورانه شرکت‌های دانش بنیان به عنوان منطقه‌ای نمونه برای حضور دانش بنیان‌ها تبدیل شویم.

دکتر محمد اسماعیل کفایتی، مدیر پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت در این نشست که با حضور دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: توانمندی‌های بسیاری در کشور وجود دارد که یک نمونه آن در پتروشیمی، تولید کاتالیست‌هایی است که نوع ایرانی آن در دنیا طرفدار دارد.
وی افزود: روسیه متقاضی استفاده از کاتالیست‌هایی است که در کشور و توسط جوانان همین مرز و بوم تولید شده است.
کفایتی بیان کرد: تقاضا برای کاتالیست‌های ایرانی آنقدر زیاد بود که شرکت‌های ایرانی ظرفیت پاسخگویی به این حجم از تقاضا توسط روسیه را نداشتند.
وی افزود: از میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای افتتاح و استقرار دفتر پارک فناوری صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تشکر می‌کنیم.
مدیر پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت در پایان گفت: امیدوارم با استقرار دفتر بصورت رسمی، بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن به موضوعات شرکت‌های دانش بنیان و فن آور پاسخ بدهیم و یاری دهنده جوانان دانشمندمان باشیم.

question