پیام دکتر کفایتی به مناسبت روز بهره‌وری و بهینه سازی مصرف

پیام دکتر کفایتی به مناسبت روز بهره‌وری و بهینه سازی مصرف

محمد اسماعیل کفایتی روز بهره وری و بهینه سازی مصرف را تبریک گفت

متن این پیام بدین صورت است :

الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ ﴿۲﴾ سوره مبارکه ملک آیه شریفه ۲

كسى كه مرگ و زندگى را آفريد تا شما را بيازمايد كه كداميك نيكو كردارتريد، و او عزیز و غفور است‏.

امروزه در جوامع بشری و علمی مختلف و نیز بعنوان قاعده حکمرانی، بهره وری و بهینه سازی مصرف یک اصل با درجه اهمیت بالا تلقی می شود.
در اسلام نیز بعنوان دین کامل و جامع به این موضوع تحت عنوان صراط مستقیم یاد شده است بطوریکه در این راه به تمام جوانب انسانی اعم از مادی و معنوی و یا دنیایی و اخروی بطور ویژه پرداخته شده است و بر همه مسلمانان تاکید شده است که روزی ده بار از خداوند بخواهند که در این راه سعادت و رستگاری قرار گیرند. راهی که نه تنها هیچیک از ظرفیت‌ها و استعدادهای بشری نادیده گرفته نمی شود و در جهت تبدیل نعمت به نقمت و یا گمراهی استفاده نمی شود بلکه حداکثر شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌ها در آن مطرح است.
بهره‌وری و رویکرد بهینه در همه امور موجب افزایش رفاه، سلامت بیشتر، رشد حداکثری تولید و خدمات می گردد که بی شک در این راستا نقش دانش در این زمینه ممتاز و بی نظیر است.
امید است در سالی که مزین به تولید و اشتغال دانش بنیان است با بهره وری بالا در بکارگیری منابع و همه ظرفیت‌ها و استفاده بهینه از آنها شاهد بیشترین تولید و اشتغال (بویژه اشتغال تحصیل‌کردگان) از طریق شرکت‌ها و مشاغل دانش بنیان باشیم که این رویکرد خود کمک به بهره وری و بهینه شدن هر چه بیشتر امور و موارد مختلف از جمله هزینه ها و زمان و درعین حال حفظ محیط زیست می شود.
در پایان ضمن تبریک این روز مهم به همه کسانی که در این جهت ارزشمند گام برمی‌دارند از خداوند منان آرزومندم که ما را در جهت بهره‌وری حداکثری و مصرف بهینه موفق بدارد و از اسراف و هدر دادن نعمتهای الهی که خشم الهی را در بر خواهد داشت و استفاده از آنها در جهت گمراهی به دور دارد.

آمین
محمد اسماعیل کفایتی اول خرداد ۱۴۰۱ هجری شمسی

question