تفاهم نامه همکاری بین شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت

تفاهم نامه همکاری بین شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت

در چهارمین روز از برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش پتروشیمی مطابق مذاکرات انجام شده در روز های قبل در خلال همین نمایشگاه تفاهم نامه همکاری با حضور دکتر کفایتی رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و دکتر حیدری مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران امضا شد.
در آیین امضای این تفاهم نامه دکتر کفایتی اعلام کرد قبلاً نگرانی‌هایی مبنی بر رفتن شرکت های خارجی از ایران بود اما این نمایشگاه نشان داد شرکت های ایرانی به خوبی جایگزین شرکت های خارجی شده اند.
ایشان افزود در این تفاهم نامه ما از دو طریق ورود فناوری های نوین از طریق شرکت های دانش بنیان و همچنین کمک به تولید دانش فناوری، پتنت و لایسنس در داخل شرکتهای بزرگ نفتی به توسعه دانش بنیان کمک خواهد کرد. همچنین ایشان افزودند که با این عمل این شرکت ها میتوانند علاوه بر محصولات، دانش نیز بفروشند.
همچنین آقای دکتر حیدری در این مراسم گفت: برای دانش بنیان شدن صنعت و شرکت های بزرگ صنعت نفت لازم است دو ویژگی اساسی وجود داشته باشد اول آنکه خود شرکت های بزرگ به دانش بنیان شدن اعتقاد داشته باشند و نکته مهم تر اینکه در ارتباط میان شرکت های دانش بنیان و شرکت های فناور تسهیلگری اتفاق می افتد. این تفاهم نامه به انجام این امور کمک خواهد کرد.

question