دیدار رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با سرپرست شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در نمایشگاه نفت

دیدار رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با سرپرست شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در نمایشگاه نفت

در سومین روز از برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی آقای دکتر کفایتی رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با آقای دکتر آب‌نیکی سرپرست شرکت بهینه سازی مصرف سوخت دیدار و گفتگو کردند.
در این جلسه پیرامون دو موضوع اساسی موتورهای برقی و باتری های آنها و همچنین کنتورهای هوشمند گاز بحث شد.
دکتر کفایتی پیشنهاد کرد که پیرامون موضوعات و مشکلات شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تفاهم‌نامه‌ای منعقد و برای تسریع در امور یک کارگروه مشترک تشکیل گردد. ایشان همچنین برای برگزاری رویدادها و همایش‌های فناورانه به شکل مشترک اعلام آمادگی نمود و پیشنهاد داشت که نیازهای فناورانه شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به شکل “ارائه نیاز فناورانه” به شرکت‌های مستعد ارائه گردد.
در این دیدار سرپرست شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت بیان داشت هدف اصلی، بهینه‌سازی و کنترل قیمت به شکل همراه است. ایشان افزود هدف رفع مشکل است نه فقط افزایش کمی شرکت‌ها و در این راه معمولا شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، حمایت زیاد نمی‌کند و ابراز امیدواری داشتند که پارک بتواند نقش خود را در تسهیل و تسریع پیشبرد امور ایفا کند.
ایشان تاکید داشت باید جایگاه و نقش تمامی ارگان‌های مسئول در زمینه بهینه‌سازی در این اکوسیستم مشخص گردد تا تداخل موضوعی و وظیفه صورت نگیرد. ایشان ابراز امیدواری کردند تا با ۵۰ شرکت فعال در زمینه بهیه‌سازی از طريق پارك ارتباط گرفته و در جهت رفع موانع همکاری موثر داشته باشند.
در پایان رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت افزود که یکی از شرکت‌های عضو پارک مشکل موتورهای برقی را به شکل کامل حل کرده است و مقرر گشت که شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با این شرکت ارتباط گرفته و مسائل فنی بررسی و راستی آزمایی شود.
ایشان همچنین تاکید کردند اگر تفاهم‌نامه امضا و اجرایی شود تمامی این امور تسریع خواهد شد.

question