پيام نوروزي رييس پارك فناوري و نوآوري نفت و گاز

پيام نوروزي رييس پارك فناوري و نوآوري نفت و گاز

باسمه تعالی

یا مقلب القلوب والابصار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

 سال جدید و قرنی نو را به رهبری فرزانه (حفظه الله و مد ظله) و رئیس جمهور محترم و هیات دولت پر تلاش به‌ویژه وزیر محترم نفت و معاونین ایشان و سایر مسئولین دلسوز و همچنین مردم عزیز و شریف کشورمان تبریک عرض می نمایم و از درگاه خداوند آرزوی توفیق و سربلندی نظام اسلامی و رفاه و آسایش مادی توام با معنویت برای هموطنان گرانقدر دارم.

نوروز امسال را درحالی جشن میگیریم که قرنی پر از فراز و نشیب را پشت سر گذاشته‌ایم و به قرن جدید با افق‌های گوناگون وارد شده‌ايم و این درحالی است که گذشت زمان براساس گذشت روز و شب پی در پی و با سرعت در گذر است و پرواضح است که در کنار گذشت زمان و سپری نمودن صرف آن، باید آینده سازی در چهارچوب امکانات و ظرفیت‌ها مدنظر قرار گیرد و بی‌شک این آینده سازی و شکوفایی ظرفیت‌ها و استعدادها زمانی رخ می دهد که عالمانه و عاقلانه طراحی و برنامه‌ریزی گردد. از این بین نقش اقتصاد و شکوفایی و رشد آن می‌تواند نقش بسزایی در آینده کشور عزیزمان ایران داشته باشد و درنتیجه (در کنار مولفه‌های معنوی) بیش از پیش موجب رفاه و توسعه مادی گردد و نیازهایی همچون اشتغال (بویژه اشتغال فارغ‌التحصيلان دانشگاهی و بطور خاص‌تر بخش تحصیلات تکمیلی) را مرتفع کند. پر واضح است که نیروی محرکه این اقتصاد، تولید با محوریت صنعت و صنعت نیز با محوریت دانش می‌باشد که می‌تواند منجر به جهش‌های اقتصادي یکی پس از دیگری و از طرفی موجب شکوفایی حداکثری نیروی انسانی گردد. از این بین تقویت فرهنگ کارآفرینی بعنوان یک فرهنگ ریشه دار ایرانی ماموريتي پر اهمیت و اولویت دار است که باید به روز و علمی گردد.

پارک فناوری و نوآوري نفت و گاز ضمن لبیک به مقام معظم رهبری در جهت تحقق شعار سال تمام تلاش خود را در جهت بسترسازی و شکل گیری مجموعه‌های مختلف دانشی اعم از هسته های ایده پرداز، فناور و نوپا (start up یا spin off) تا شركت‌هاي دانش بنیان با مراتب مختلف مقدماتی تا پیشرفته بکار خواهد بست تا در کنار شرکت‌های جاافتاده به شکل حرفه ای رشد چشمگیری نمایند و همچنین نیازها، مسائل و تقاضاهای بزرگ‌ترین صنایع کشور یعنی نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي را از صنايع بالادستي تا میان دستی و پایین دستی در اسرع وقت برآورده سازند.

در پایان از همه متخصصان و صاحب‌نظران این عرصه مهم دعوت بعمل می آید تا با ‌هم‌فکری و طرح نظرات و ایده های اثربخش، ما را در اين رسالت مهم یاری رسانند.

و من الله التوفیق

محمد اسماعیل کفایتی 

اول فروردین ۱۴۰۱

question