پيام رياست پارك به مناسبت نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي

پيام رياست پارك به مناسبت نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي

پيام دکتر محمد اسماعيل کفایتی در بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي:

بسم الله الرحمن الرحيم

با سلام و درود به روح پرفتوح بنيانگذار جمهوري اسلامي و شهداي عزيز انقلاب اسلامي الاخص شهداي صنعت نفت 

بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي درحالي برگزار مي‌شود كه حال و هواي آن در فضاي دانش‌بنياني قرار دارد و اين مهم در شعار نمايشگاه “نفت دانش بنیان، تولید ایرانی، صادرات جهانی” نيز نمود پيدا كرده است. با درك جايگاه پارك نوآوري و فناوري صنعت نفت در توسعه اقتصاد دانش‌بنيان صنعت نفت، امسال پارك با نگاه ويژه‌‌اي براي حضور اثربخش در اين نمايشگاه برنامه‌ريزي كرد و همكاران ما تمام تلاش خود را براي انجام اين مهم به كار بستند كه جا دارد همین‌جا از تمامي تلاش‌هاي شبانه‌روزی این عزیزان تشکر و قدردانی نمایم.

در میان ابعاد مختلفی که پارک می‌تواند در زیست‌بوم نوآوري صنعت نفت به نقش‌آفريني بپردازد بحث اشتغال‌زايي تخصصي از اهميت خاصي برخوردار است. ايران از لحاظ دانش‌آموختگان رشته‌هاي مهندسي در رتبه سوم جهان قرار دارد. فارغ‌التحصيلان ما مهم‌ترين سرمايه‌هاي ما براي تحقق اقتصاد دانش‌بنيان هستند. با اين رويكرد، پارك نگاه ويژه‌اي به كارآفرينان و نخبگان دارد. پارك خدمات متنوعي براي حمايت از اشتغال‌آفريني در صنعت نفت دارد كه براي هر چهار صنعت اصلي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي قابل اجرا مي‌باشد. معتقديم پارك مي‌تواند به خانه امن نخبگان و كارآفرينان در صنعت نفت تبديل شود. 

اميدوارم پاويون پارك در اين نمايشگاه به محل هم‌رساني شبكه توان (عرضه‌كنندگان فناوري شامل شركت‌هاي نوپا، فناور و دانش‌بنيان؛ دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها) و شركت‌هاي عملياتي (مصرف كنندگان فناوري) تبديل شود. در پايان، از كليه عزيزان براي بازديد از غرفه پارك واقع در سالن 10 غرفه 572 دعوت مي‌نمايم و از خداوند متعال خواستارم برنامه‌هاي تدارك ديده شده مورد توجه و استفاده بازديدكنندگان نمايشگاه واقع شود.

و من الله التوفيق

محمداسماعيل كفايتي

23 ارديبهشت 1401

 

question