پارک نفت و گاز کشور به مناسبت فرا رسیدن روز عرفه و عید سعید قربان پیامی صادر کرد.

پارک نفت و گاز کشور به مناسبت فرا رسیدن روز عرفه و عید سعید قربان پیامی صادر کرد.


به گزارش روابط عمومی پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز کشور ؛ متن پیام به این شرح است


                                                                                           باسمه تعالی
دل در جوشش ناب عرفه، وضو می‌گیرد و در صحرای تفتیده عرفات، جاری می‌شود، آنجا که ایوان هزار نقش خداشناسی رخ می نمایاند . لب‌ها ترنم با طراوت دعا به خود گرفته و چشم‌هایمان بارش باران توبه را طلب می‌کنند. دل، بیقرار روح عرفات حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) شده است. عرفاتی که حج را ناتمام گذاشت و برای اتمام جاودانگی  و استمرار دین جدش به کوفه رفت و ۱۴۰۰ سال است که  پنجره باران‌خورده چشم‌ها از ضریح اجابت، تصویر می‌دهد و این صحرای عرفات است که با کلمات روحبخش دعای امام حسین(علیه السلام) و اشک عاشقان او بر دامن خود اجابت را نقش می‌کند.
مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در اهمیت دعای عرفه فرموده اند:
در دعای عرفه بهترین مطالبات و خواسته ها برای انسان مطرح می شود که اگر اینها را از خدا بخواهد و بگیرد می تواند برای او سرمایه باشد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: عید قربان پاک‌ترین عیدها است، عید سرسپردگی و بندگی است. عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن  است. عید قربان عید نزدیک شدن دل‌هایی است که به قرب الهی رسیده‌اند. عید قربان عید از خاک تا افلاک است، عید آب  کشیدن روح تا راه است .عید عبد تا معبود است و عید  بر آمدن روزی نو و انسانی نو است. عید قربان از آن رو عید نامیده شده است که بندگان را از تعلقات رهانیده و مهیای عروج می‌سازد.

 روابط عمومی پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز ضمن گرامیداشت  روز نهم ذی‌الحجه‌، روز پرفضیلت و معنوی عرفه و  روز دهم ذی‌الحجه‌، عید سعید قربان  ، برای تمامی عزیزان توفیق عبادت و بهره مندی از فیوضات  این روزهای پرفضیلت را از درگاه یکتای عالم خواستار است.

question