پارک فناوری صنعت نفت و دانشگاه تهران یادداشت تفاهم امضا کردند

پارک فناوری صنعت نفت و دانشگاه تهران یادداشت تفاهم امضا کردند

تفاهم‌نامه پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت و دانشگاه تهران در زمینه ارایه خدمات علمی و تخصصی حوزه صنعت نفت، تقاهمنامه همکاری امضا شد 

به گزارش روابط عمومی و بین الملل پارک فناوری و نواوری صنعت نفت، تفاهم‌نامه‌ همکاری بین پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت و دانشگاه تهران در زمینه علمی و پژوهشی، ارایه مشاوره و خد‌مات تخصصی به پارک و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت به امضا می‌رسید. 

 دکتر محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در این رابطه گفت: در راستای ارتقا سطح همکاری و ارتباط دانشگاه تهران با صنعت و با توجه به علاقمندی دانشگاه برای ایجاد ارتباط موثر با صنعت نفت و استفاده از تجارب دانشگاه و پارک صنعت نفت مقرر شد، این تفاهم نامه مقدمه‌ای باشد برای یک نقشه راه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بین دانشگاه و پارک. 

 همچنین، با توجه به اینکه دانشگاه تهران، دانشگاه مادر تلقی می شود، تفاهم‌نامه زمینه همکاری را گسترده دیدیم که با توجه به ظرفیتی که صنعت نفت و دانشگاه تهران دارند، این امکان وجود دارد که بتوانیم از توان دانشگاه تهران برای رفع نیازهای پژوهشی و فناورانه صنعت نفت بهره ببریم. 

 دکترکفایتی، در ادامه اذعان داشت: دیدگاه مشترک خوبی بین پارک و دانشگاه وجود دارد و همچنین زمینه‌هایی در حوزه بالادستی و پایین‌دستی و بحث‌های بهینه‌سازی داریم که علاقمند هستیم از طریق شرکت‌های دانشگاهی که تحت عنوان شرکت‌های “اسپیناف” معروف هستند با دانشگاه تهران تعامل بیشتری داشته باشیم و اطمینان داریم، بسیاری از چالش‌های پیش رو از طریق ارتباط مستقیم دانشگاه با صنعت و اساتید حل شود و ما شاهد شکل‌گیری شرکت‌هایی باشیم که در صنعت نفت نقش‌آفرینی نمایند. 

 همچنین، تعداد کمی از شرکت‌های حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی در پارک دانشگاه تهران حضور دارند که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده در صددیم تعداد این شرکت‌های دانشگاهی مرتبط با  حوزه نفت را افزایش دهیم. 

 وی افزود، با پیاده کردن برنامه‌های مشترک آموزشی، رویدادها و کارگاه‌ها، بحث دستیار فناوری، گرنت‌های صنعتی (طرح‌های ارتباط با صنعت) و فناوری و دیگر تورهای فناورانه جهت بازدید و آشنایی هر چه بیشتر جامعه دانشگاهی می توان توان علمی و فناوری دانشگاه و صنعت نفت را بالاتر برد. 

 دکتر فکور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در خصوص این تفاهم‌نامه اظهار داشت: با رویکرد جدیدی که دانشگاه تهران برای تبدیل ایده‌ها به ثروت دارد، امروز تا حد امکان در این حوزه توانمندی‌های دانشگاه را  در زمینه پژوهش و فناوری دانشجویان و اساتیدی که در این حوزه کار کردند از طریق پارک فناوری در اختیار صنعت نفت قرار دهیم. 

 وی ابراز امیدواری کرد، این همگرایی شروع تازه‌ای باشد برای اینکه ما بتوانیم شرکت‌هایی که در پارک نفت مستقر هستند تقویت کرده و هم اساتید و دانشجویان به صورت عملی به این حوزه راه پیدا کنند. 

 بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه یادشده با هدف ارتقای سطح علمی و ایجاد بستر مناسب جهت انجام پروژه‌های پژوهشی و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی میباشد. 

 توضیح اینکه: مدت این تفاهم‌نامه ۲۴ ماه می‌باشد که با امضای‌محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت مهدی فکور ثقیه، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه می‌گردد.

question