نشست راویان پیشرفت فناوری و نوآوری‌های صنعت نفت

نشست راویان پیشرفت فناوری و نوآوری‌های صنعت نفت

به گزارش روابط عمومی پارک، در آخر هفته آخرین روزهای مرداد، نشستی صمیمانه بین پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت و بسیج علمی، پژوهشی و فناوری برگزار گردید. که در حاشیه این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین پارک و سازمان بسیج به منظور همکاری مشترک جهت تحقق دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و ایجاد اشتغال نخبگان و بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری مصرف سوخت در حضور حضرت آیت‌الله صدیقی، امام جمعه محترم تهران در محل پارک امضا گردید. 

کفایتی در این نشست با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت و توانمندی‌های نخبگان و مهندسین بسیجی کشور در صنعت نفت استفاده کرد، گفت: تراز علمی سازمان علمی، پژوهشی و فناوری بسیج بالا می‌باشد، این سازمان با وجود تحریم‌هایی که با آن مواجه بوده است توانسته با پشتیبانی شرکت‌ها و تولیدکنندگان دانش‌بنیان کشور دستاوردهای زیادی به دست آورد. 

همچنین رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت اذعان داشتند: هم‌اکنون در صنعت نفت تلاش‌های شبانه‌روزی بی‌شائبه و طرح‌های پیشران فراوانی به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری حفظه الله در حال انجام است و از اتفاق‌های بزرگ علمی در این صنعت طرح احیای چاه‌های نفتی بسته و کم‌بازده، رویداد خوردگی و حفاری و… می‌باشد. 

در ادامه مهدی رحیمی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گفت: باید مردم‌سالاری دانشی را در صنعت نفت توسعه دهیم، بسیاری از فناوری‌های روز اکنون در این صنعت شکل گرفته و خواهد گرفت. 

رحیمی بیان داشت: جامعه مهندسان بسیج کشور همکاری خود را با صنعت نفت کشور اعلام می‌دارد. این صنعت نقش ارزنده‌ای در اشتغال و همچنین ایجاد ثروت در کل کشور دارد. 

در این نشست دو شرکت پارکی بهتاباطری و بوم‌رنگ نیز به بیان پاره ای از موارد و دستاوردهایشان در حوزه فناوری و نوآوری اشاره کردند.

question