رکورد ۱۴،۷۰۰ کیلومتر حفاری چاه نفتی در روسیه در مدت فقط ۶ ماه

رکورد ۱۴،۷۰۰ کیلومتر حفاری چاه نفتی در روسیه در مدت فقط ۶ ماه

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: باوجود توافق روسیه برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی، اما فعالیت‌های نفتی در این کشور نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش روابط عمومی پارک به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، علیرغم تعهد مسکو به کاهش تولید و صادرات به میزان ۵۰۰ هزار بشکه تا ماه آگوست، فعالیت‌های نفتی این کشور نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. مسکو در ۶ ماه نخست امسال ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر چاه نفت حفر کرده است که نسبت به سال گذشته حدودا ۹ درصد و نسبت به میزان برنامه‌ریزی شده هم بیش از ۶ درصد افزایش داشته است. 

رونالد اسمیت، کارشناس نفت و گاز موسسه بی‌سی‌اس گلوبال، می‌گوید: شرکت‌های نفتی روسیه در سال ۲۰۲۲ یک رکورد در حفاری از زمان فروپاشی شوروی تاکنون به ثبت رسانده‌اند. این کشور البته از چندی پیش به شرکت‌های نفتی‌اش دستور داده تا در مجموع ۵۰۰ هزار بشکه از صادرات نفت خود کم کنند. در حالی شرکت‌های روس در حفاری‌های نفتی خود رکورد زده‌اند که تحریم‌های سنگینی علیه صنعت نفت روسیه اعمال شده است. به دلیل تحریم‌های شدید غرب، ارائه تجهیزات نفتی و فناوری‌ها به شرکت‌های روس با مجازات سنگین روبرو شده تا توانایی این کشور در تولید و حفاری محدود شود.

question