رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت؛

رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت؛

عرصه پژوهش پا به پای تولید نیازمند فداکاری، جهاد و تلاش مضاعف است.

رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نشست شورای پژوهش، فناوری و تجاری سازی شرکت ملی نفت ایران که به میزبانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در منطقه عملیاتی خانگیران برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج گفت: مطابق آیه شریف ۲۰۷ سوره مبارکه بقره، بسیجی یعنی امام علی علیه السلام که به شدت دنبال جلب رضایت الهی بود و بعنوان نمونه در شب لیله المبیت با فداکاری و ایثار، جان مبارکشان را در معرض خطر قرار دادند.
در ادامه ایشان افزودند که در پژوهش هم نیاز به جهاد از خودگذشتگی و فداکاری داریم. و به این موضوع اشاره کردند که عرصه پژوهش پا به پای تولید نیازمند برنامه ریزی، جدیت و تلاش مضاعف است و باید افق روشنی را برای آن در نظر بگیریم.

به گزارش روابط عمومی پارک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران؛ محمداسماعیل کفایتی افزود: پژوهش نفت مناطق مرکزی ایران باید سهمی قابل توجه برای خود از پژوهش صنعت نفت در نظر گیرد و با  برنامه‌ریزی و چشم اندازی مشخص، برای نیل به آن تلاش نماید.

وی تصریح کرد: ما باید اهمیت فناوری و مهمتر از آن فرهنگ فناوری را در سازمان اشاعه دهیم و این مسئولیت مهم بر عهده واحد پژوهش است. 

کفایتی خاطرنشان کرد: تا قبل از انقلاب صنعت ما صنعتی وابسته بوده اما اکنون در تولید قطعات و تجهیزات به خودکفایی دست یافته ایم. حال آنکه دهه آینده باید به سمت دانش بنیان شدن حرکت کنیم و تغییر و توسعه به معنای واقعی شکل دهیم و بتوانیم نوآوری ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه شرکت های دانش بنیان به نتیجه مطلوب دست یابند، ما باید نیازهای صنعت را به درستی احصا و به صورت هوشمندانه معرفی کنیم. 

وی به این موضوع اشاره کردند که جهت افزایش تولید، در کنار توسعه، باید در کوتاه مدت جهت بالارفتن سهم فناوری (در افزايش تولید) تلاش کرد و احیای چاه‌ها می تواند مقدمه چنین کاری باشد.

رئيس پارك فناوري و نوآوري صنعت نفت افزود: تاکنون اقدامات خوبی در حوزه پژوهش و توسعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران صورت گرفته است و امید داریم  این مهم در نفت مناطق مرکزی ایران بیش از پیش نمود داشته باشد و لذا با توجه به عزم مجموعه آینده خوبی را برای آن متصور هستیم.

question