رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و گاز:اولین هدفمان ایجاد شبکه توان مالی و دانش‌بنیان در اکوسیستم صنعت نفت است

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و گاز:اولین هدفمان ایجاد شبکه توان مالی و دانش‌بنیان در اکوسیستم صنعت نفت است

در اولین روز از برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی جناب آقای دکتر کفایتی رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت در غرفه این پارک به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایشان در ابتدای صحبت‌های خود از هماهنگی‌های انجام گرفته در حوزه نوآوری و فناوری صنعت نفت و گاز ابراز امیدواری کردند.

وی افزود: اگر پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با همین سرعت در این صنعت معرفی گردد خروجی های بسیار مناسبی اتفاق خواهد افتاد.
ایشان در ادامه صحبت‌های خود بر لزوم اینکه باید موضوع پارک همانند تمامی پارک‌های دیگر در حوزه بین‌الملل حرفه‌ای دنبال گردد و برای تحقق این هدف ۳ سیاست کلی در نظر گرفته شده است:
۱- اولین هدف ایجاد شبکه توان( مالی، دانش‌بنیان، شرکت‌های خصوصی و..) در اکوسیستم صنعت نفت است.
۲- هدف مهم دوم ایجاد یک کریدور برای به هم رسانی مجموعه توان به بخش های مختلف صنعت نفت است.
۳- هدف سوم که جزو اولویت‌های اولیه پارک است. شکل‌دهی مجموعه‌های توانمند و نوپا است.
دکتر کفایتی افزودند: کشور به سمت توسعه تحصیلات تکمیلی پیش رفته است و لذا توان ایجاد شغل برای این گروه از افراد را ندارد و این امر باعث پدیده فرار مغزها شده است. لذا پارک با هدف حفظ این سرمایه‌ها قصد دارد با ایجاد هسته های فناور و شرکت‌های دانش بنیان از میان ایشان هم باعث ماندن این استعدادها در کشور گردد و هم باعث رونق و خودکفایی صنعت نفت گردد.

در ادامه ایشان با توجه به سیاست تشکیل شبکه توان، به تفاهم‌های منعقد شده با دانشگاه‌ها، انجمن استصنا، مجموعه‌های داخلی وزارت نفت از جمله شرکت نفت اروندان و … اشاره نمودند.

ایشان تاکید کردند یکی از اهداف مهم و بلند پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت حضور در فعالیت‌های بین‌المللی و توجه به صادرات دانش بنیان است.

در پایان ایشان تاکید کردند که در سال جاری باید به گونه‌ای کار شود که در پایان سال بتوانیم جشن خودکفایی در حوزه‌های فناورانه صنعت نفت داشته باشیم و در سال آینده پا را فراتر گذاشته و در حوزه‌های تخصصی دیگری مانند استانداردها تجهیزات تولید لایسنس ها و … وارد شده و صاحب علم و تکنولوژی شویم.

question