تاکید دکتر دهقانی فیروزآبادی مدیر اجرایی و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور بر انحصار شکنی شرکت های داخلی

تاکید دکتر دهقانی فیروزآبادی مدیر اجرایی و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور بر انحصار شکنی شرکت های داخلی

دکتر دهقانی فیروزآبادی مدیر اجرایی و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور ضمن حضور در پاویون پارک صنعت نفت از بسکت ساخت داخل بازدید به عمل آوردند و بر انحصار شکنی و بومی سازی در شرکت های داخلی تاکید داشتند. 

به گزارش خبرنگار شانا، سبد (بسکت) حمل نفر سری x-۹۰۴-۴ که ازسوی متخصصان ایرانی بومی‌سازی شده است برای نخستین بار از سوی «گروه صنعتی پارس بسکت» و با مشارکت و نظارت شرکت‌ نفت و گاز پارس جنوبی به تولید داخل رسیده است.

این محصول که در سکوهای نفتی و گازی استفاده می‌شود، با استفاده از بالگرد، شناور و جرثقیل، قابلیت جابه‌جایی نیروی انسانی را دارد و ازجمله الزام‌های ایمنی هر سکوی دریایی است، به‌طوری‌ که در صورت نبود آن، اجازه فعالیت داده نمی‌شود. تهیه مواد اولیه ساخت این تجهیز ازجمله دو نوع آلومینیوم با آلیاژ ویژه دریایی، با مشکلات و موانع متعددی مواجه بوده که همگی با تلاش شرکت ایرانی برطرف شده است.

براساس گفته‌های تولیدکنندگان بسکت ایرانی، در فرایند ساخت این تجهیز، مجوزهای لازم ازجمله «رده‌بندی آسیا» و «آزمایشگاه متالوژی رازی» کسب شده است، همچنین تمام موارد مربوط به ایمنی رعایت شده و این محصول تاکنون آزمایش‌های گوناگونی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته است.

question