بازدید رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت از غرفه معاونت مهندسی و پژوهش وزارت نفت

بازدید رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت از غرفه معاونت مهندسی و پژوهش وزارت نفت

در سومین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، آقای دکتر کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت از غرفه معاونت مهندسی و پژوهش وزارت نفت بازدید کرد.
در این دیدار کارشناسان اداره کل نظام تامین و تجاری سازی فناوری این معاونت که در جلسه حضور داشتند، با ارائه توضیحاتی تاکید کردند که پارک باید به عنوان یک مرکز و واسطه قابل اطمینان در تکامل زنجیره عرضه و تقاضای شرکت‌های نفتی عمل کند. در این رویداد اشاره شد که به دلیل عدم تایید فنی و عدم اعتماد به فناوری شرکت‌های داخلی، انجام این کار برای شرکت‌های بزرگ نفت و گاز بسیار سخت است که با همکاری پارک این امر تسهیل خواهد شد.
در این جلسه حول موضوعات و تکنولوژی‌های برتر حوزه گاز و به خصوص گوگردزدایی و تولید آروماتیک‌ها از گاز بحث شد.
همچنین دکتر کفایتی افزود که باید فعالیت های ترویجی و محتوایی بیشتری در این زمینه انجام شود و برای رفع مشکل اول باید طرح موضوع شود.

همچنین دکتر کفایتی اشاره کرد که طرح چاه‌ها یک نمونه موفق در این زمینه است.

ایشان تاکید کرد که پارک یک فضای کاملا تعاملی است و آماده همکاری با تمامی مجموعه‌ها است.
در این جلسه اشاره شد که ۲۲۰ نیاز مربوط به صنعت گاز وجود دارد که حدود ۶۰ شناسنامه نیاز استاندارد از آن‌ها تهیه شده است. دکتر کفایتی تاکید کردند در جهت برگزاری رویدادها حول این موضوعات پارک قطعا همکاری خواهد نمود.
در پایان جلسه حول موضوع توسعه نرم افزار جامع بهم‌رسانی عرضه و تقاضای صنعت نفت بحث شد. در این جلسه همگی بر جای خالی چنین نرم‌افزار هوشمندی تاکید کردند.
در انتها از جناب آقای دکتر کفایتی دعوت به‌عمل آمد تا از پارک نوآوری مشهد بازدید داشته باشند.

question