انقلاب اسلامی ایران امتداد غدیر خم

انقلاب اسلامی ایران امتداد غدیر خم

محمد اسمالیل کفایتی رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز کشور به مناسبت عید سعید غدیر خم پیامی را صادر  کرد.

به گزارش «روابط عمومی پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز کشور »، متن پیام محمد اسماعیل کفایتی به این شرح است:

هجدهم ذی‌الحجه روز عید غدیر از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان بلکه مسلمانان و تمامی پیروان ادیان الهی است، روز آشكارساختن مقام عظمای امامت و ولايت و سالروز به امامت  رسیدن مولود کعبه حضرت علی ابن ابیطالب (ع) است. غدیر فصل الخطاب هدایت و غایت رحمت ابدی الهی است و وجدان بیدار، بر بلندای تاریخ به صورت رسا و زلال ندای ” علی مع الحق و الحق مع علی ” را فریاد زد.

نکته مهم در گردهمایی باشکوه غدیر راه وفاق و وحدت بود که باید در همیشه تاریخ بدان توجه نمود.

غدیر  ثمره تلاش های  ۱۲۴ هزار پیامبر می باشد که از ابتدای خلقت تا الیوم اکملت لکم دینکم  به صدای رسا در بهترین کتاب عالم هستی آمده است و بی شک انقلاب اسلامی ایران امتداد غدیر خم جهت تحقق آرمانهای الهی است که خواسته همه پیامبران و صلحا در طول تاریخ بوده است.

وی در ادامه پیام به این نکته مهم  اشاره کرد که اگر غدیر نبود بعد از  رسول مکرم اسلام (صلوات الله) رسالت انبیاء عظام بی نتیجه می ماند و هدف خلقت انسان در هاله ای از ابهام باقی می ماند. لذا واقعه غدیر به مصداق  آیه شریفه  »  يا أَيُّهَاالرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ «   و مطابق فرمایش خداوند در قرآن مجید در آن روز دین کامل و نعمت تمام  به مردم عالم هستی عنایت شد.

 کفایتی گفت: عید سعید غدیر خم روز خواندن  و فهم دقیق حدیث مشهور نبوی است که فرمود: «أنَا مَدینَهُ العِلمِ وعَلِیٌّ بابُها، فَمَن أرادَ العِلمَ فَلیَأتِ البابَ» من شهر دانشم و علی، دروازه آن است. آن که دانش می خواهد، باید از [این] دروازه در آید.  

وی به این نکته اشاره کرد که  به پاس  فرخنده عید شریف و به شکرانه آغاز ولایت مولی الموحدین و امام العارفین، حبل الله المتین که نخستین شهید محراب است و به یاد همه شهدای معزز و سرافرازی که در اقتدا به امام خویش جان خود را در طول تاریخ نثار نمودند، این عید خجسته و بزرگ را به تمامی مسلمانان جهان و پیروان ادیان الهی بویژه مردم شریف ایران و همچنین خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تبریک و تهنیت عرض می نمایم. 

رئیس پارک  بیان داشت: این مجال متعالی فرصت مغتنمی برای تجدید بیعت با مقام معظم رهبری(حفظه الله) و تثبیت عزمی راسخ برای پاسداشت آرمان های الهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام راحل و شهدا و ایثارگران و آزادگان است. از پروردگار متعال توفیق اقتدا به سنت نبوی و سیره علوی و استمرار اهتزاز افتخار آمیز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را مسالت داریم  و از خداوند متعال خواستاریم در ظهور فرزندش  حضرت مهدی(علیه السلام ) تعجیل بفرماید..

محمد اسماعیل کفایتی 

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز

question