دیدار مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت و مدیریت مهندسی نفت شرکت ملی حفاری با رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت

دیدار مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت و مدیریت مهندسی نفت شرکت ملی حفاری با رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت

در چهارمین روز از برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی جناب آقای دکتر بیگ‌زاده مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت و همچنین جناب آقای دکتر علی‌محمدی، مدیر امور مهندسی شرکت ملی حفاری با جناب آقای دکتر کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار آقای دکتر کفایتی بر ایجاد شبکه توان اشاره کرده و تاکید کرد که پارک می‌تواند برخی مشکلات موجود در زمینه برقراری ارتباط میان صاحبان تقاضا و صاحبان فناوری را رفع کند.

ایشان افزود : باید جایگاه ها مشخص شود تا تداخل دانش‌بنیان با پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها رخ ندهد. یکی از اهداف این پارک افزایش کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نفت و گاز است.

وی تاکید کرد که نگاه پارک‌ها امروز تنها سخت افزاری است و این کافی نیست. باید به بحث‌های آموزش و منتورینگ نیز توجه ویژه شود.

در این دیدار دکتر بیگ‌زاده ضمن اشاره به چند معضل بسیار اساسی در حوزه شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: اول اینکه دیدگاه خوبی در کشور نسبت به فعالیت‌های پژوهش محور از سوی شرکت‌های بزرگ وجود ندارد و پارک می‌تواند با ایفای نقش خود این امر را بهبود ببخشد.

همچنین آقای دکتر بیگ زاده افزود : معضل مهم دوم عدم وجود تبیین مناسب برای قانون تولید بار اول است که رئیس پارک با جایگاهی که در امور کلان کشوری دارد می‌تواند به تبیین درست این قانون در صنعت نفت کمک نماید.

question